7 jel, hogy az ügyfeled zöld


Horváth András
2015-02-16 19:03:34

Valószínűleg egy zöld ügyféllel tárgyalni nem az értékesítők álma: hosszadalmas, fárasztó és nehézkes megbeszélések jellemzik őket. Ugyanakkor - ha jól csinálod - egy hosszútávú, elkötelezett és hűséges ügyfeled szerezhetsz személyükben. Oda kell figyelned pár apróságra, különösen a tempó és stílus tekintetében, és a siker nem marad el.

1 Nem szívesen mozdul ki az irodájából
Hacsak lehet, komfortzónán belül marad, szívesen tárgyal az irodájában, legyen az bármennyire alkalmatlan a feladatra. Ha közös tárgyalót használ, akkor tárgyakkal, enni-innivalóval, bögrével igyekszik otthonos hangulatot teremteni.

2 Türelmesen meghallgat
Nem törekszik arra, hogy irányítsa a beszélgetést, és jól tud hallgatni, ezzel beszédkényszeres partnere gyakorlatilag felfedi előtte összes kártyáját, amire észreveszi, hogy nem csupán egy bólogatójánossal ül szemben.

3 Időre van szüksége a kapcsolat kiépítéséhez
Neki a bizalomhoz idő és tapasztalat kell. Eleinte még mogorvának is tűnhet, pedig csak arról van szó, hogy nem ismer, nem tudja, mire számíthat tőled. Egy megbeszélés lehet, hogy csak az ismerkedésre elég neki.

4 Alaposan átgondol mindent
Lassan válaszol, megfontoltan dönt, véleménye kifejtése időt vesz igénybe. Ő az, aki tényleg elolvassa kapott brosúrát és átgondolja a kapott információkat. Meg fogsz lepődni, hogy elejtett megjegyzéseidre is figyelt, és emlékszik rájuk (akkor is, ha te már nem).

5 Bezárkózik, ha sürgetik
Nagyon rosszul reagál a sürgetésre és kapkodásra, nem szereti, ha nem fogadják el az ő megfontolt stílusát, és gyanakodni kezd, hogy olyasmit akarnak neki eladni, amit alapos megfontolás után nem venne meg.

6 Nem tudod mi van a fejében
Mivel sokat hallgatnak és nem túl közlékenyek, nem mindig világos, hogy mi jár a fejükben. Állítólag a hallgatás beleegyezés - náluk biztos nem, számukra a hallgatás információgyűjtés és -feldolgozás. Mindeközben arckifejezésük nem sokat árul el a fejükben zajló folyamatokról.

7 A termék megbízhatósága alapján dönt
Vagyis a termék és az eladó megbízhatósága alapján. Kérdéseivel azt próbálja feltárni, hogy a termék hogyan működik hosszútávon, mennyire megbízható, mennyire alaposan kidolgozott. A garancia, ügyfélszolgálat, a partneri viszony kiemelkedően fontos a számára: egy vásárlás egy hosszútávú emberi kapcsolat kezdete is a számára.