7 jel, hogy az ügyfeled kék


Horváth András
2015-02-09 15:14:55

Ha kék ügyféllel hoz össze a sors, nem lesz könnyű dolgod. A szokásos trükkjeid rá nem fognak hatni, őt csakis a konkrétumok és az adatok érdeklik, és távolságtartó stílusa is meg tudja nehezíteni a kapcsolat kialakítását.

7 jel, hogy az ügyfeled kék

1  Az adatok és tények érdeklik
Az ajánlatokat Excel-táblában hasonlítja össze. Módszeresen és kitartóan kérdez mindaddig, amíg a szükséges adatokat és információkat be nem gyűjti. Elsősorban a technikai jellemzők érdeklik, az értékesítők és marketingesek gondosan felépített termékjellemzőire immúnis.
2  Nagyra becsüli a szakértelmet
Viszont hajlamos az értékesítőket üresfejű hólyagnak tekinteni. Időpazarlásnak tekinti, ha olyan emberrel kell tárgyalnia, aki nem tűnik felkészültnek a legapróbb technikai részletekben.
3  Hűvösnek és távolságtartónak tűnik
És ezt tiszteletben kell tartani. Nem könnyű vele barátkozni, és nem is érdemes erőltetni: ő szigorúan különválasztja az üzletet és a magánéletet. nem tűri, ha valaki benyomul az intim-szférájába, ekkor bezárkózhat és akár ellenségessé is válhat.
4  Pontosan betartja az időkereteket
A tárgyalásra pontosan érkezik, és egy előre eltervezett időbeosztás szerint halad. Partnerétől is elvárja a pontosságot, ezért nála a késés az üzlet elvesztésével lehet egyenlő. Kommunikációban is pontosságra törekszik, és másokat is hajlamos eszerint megítélni.
5  Írásos kimutatásokat és dokumentációt kér
Szóbeli ígéretekkel nem is foglalkozik, nála az számít, ami le van írva. Fontos számára az alapos és precíz dokumentáció, ezeket nem csupán áttanulmányozza, de ezekből készül a következő tárgyalásra. Mivel óvatos és természeténél fogva gyanakvó, átnézi a szerződéseket, különös tekintettel az apró betűs részre. Az itt elrejtett ravaszságok leleplezése különös elégtétellel tölti el. vele nem fordulhat elő, hogy aláírjon egy papírt anélkül, hogy alaposan elolvasná.
6  Több tárgyalásra van szüksége a döntéshez
Mert bizony a gyors döntés nem erőssége egy kék stílusú embernek. Időre van szüksége, hogy átgondoljon, kiszámoljon mindent, többször visszatér az őt foglalkoztató kérdésekre.
7 A termék minősége alapján dönt
Elsődleges szempontja a minőség.Fontos számára, hogy az esetleges kockázatokat minimalizálja. Garancia, szerviz, ügyfélszolgálat, minősítések nélkül nehéz nála sikert elérni.

És akkor mi a teendő, ha sikert akarunk elérni egy kék ügyfélnél?

  • Legyünk pontosak és professzionálisak: ne csupán értékesítőként, hanem szakértőként lépjünk fel.
  • Készüljünk fel alaposan, vigyünk magunkkal minden létező dokumentumot, papírt, szerződésmintát.
  • Tartsuk tiszteletben a stílusát: ha magáz, magázzuk, ha távoli székre ültet, ne üljünk közelebb.
  • Kerüljük a blöfföt, a nagyzolást, az üres szavakat, válaszoljunk pontosan és konkrétan a kérdéseire.
  • Készüljünk fel több tárgyalásra. Mindig tartsuk be ígéreteinket, mindig küldjük el a kért anyagot a lehető legjobb minőségben.
  • Mutassunk rá mindazon elemekre, amelyek az ügyfél számára csökkentik a kockázatot.
  • Ne siettessük a döntését. Ha érdeklődünk nála, azt kérdezzük meg, küldhetünk-e további anyagokat, szüksége van-e még valamire.